fbpx

Nowa propozycja wsparcia dla firm – Tarcza Finansowa

8 kwietnia 2020
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on print
Założenia do nowego programu wsparcia finansowego dla firm pod nazwą Tarcza Finansowa zostały przedstawione w trakcie wspólnej konferencji Premiera Mateusza Morawieckiego i Prezesa Narodowego Banku Polskiego.

Zgodnie z zaprezentowanymi założeniami pomocy finansowej. Firmy będą mogły liczyć na zastrzyk gotówki, żeby uratować miejsca pracy.

Program zostanie zasilony kwotą 100 miliardów złotych nowego programu pomocowego dla przedsiębiorstw, z tego pula środków bezzwrotnych wynosi 60 miliardów złotych.

100 miliardów złotych zostanie rozdysponowane w następujący sposób:

  • do mikrofirm  – 25 mld zł, kwota pomocy do 324 tyś. złotych na 3 lata, subwencja bezzwrotna do 75% po 12 miesiącach pod warunkiem prowadzenia działalności i utrzymania poziomu zatrudnienia;
  • do średnich firm – 50 mld zł, kwota pomocy do 3,5 miliona złotych na 3 lata, subwencja bezzwrotna do 75% po 12 miesiącach pod warunkiem prowadzenia działalności i utrzymania poziomu zatrudnienia;
  • do dużych przedsiębiorstw – 25 mld zł, pomoc kapitałowa i płynnościowa do 1 miliarda złotych, bezzwrotna subwencja do 75 %.

Warunki, które trzeba spełnić są dwa. Pierwszy to utrzymanie działalności, drugi to utrzymanie miejsc pracy.

Wymogi formalne będą maksymalnie uproszczone, tak by środki finansowe trafiły do firm w ciągu 2-3 tygodni. Pomoc będzie udzielana na podstawie oświadczenia, a wszystko będzie się działo online w kanałach bankowości elektronicznej.

Podstawową zasadą programu jest to, że nawet 75 procent tej pomocy będzie mogło być środkami bezzwrotnymi, na zasadzie umorzenia. Finansowanie będzie udzielane na 3 lata i pierwsza spłata rozpoczyna się dopiero w drugim roku, by dać czas firmom na odbudowanie swojej pozycji rynkowej.

Ufam, że mój artykuł okazał się dla Ciebie pomocny. Zobacz więcej o podobnej tematyce lub zdobądź wiedzę z innych obszarów! Zdobywaj nowe kompetencje! Będzie mi bardzo miło, jeśli będziesz odwiedzać mój blog. Zapisz się na Newsletter,  chcę Cię informować o zmianach i ciekawych przypadkach z obszaru prawa pracy.

Chcesz mieć pewność, że nic Cię nie ominie?

Dołącz do ponad 12,000 subskrybentów i bądź na bieżąco!

Zdobywanie wiedzy i ciągły rozwój są dla Ciebie ważne? Moją misją jest edukować i dzielić się wiedzą. Zostaw komentarz i daj mi znać w rozwiązaniu jakich problemów mogę Ci jeszcze pomóc? Zainspiruj mnie do nowych treści!

Odwiedź i subskrybuj mój kanał na Youtube. Zdobywaj wiedzę jak mistrzowie! Rzetelna wiedza, przykłady, wyliczenia, wyjaśnienia oraz interpretacje zawiłych przepisów – to wszystko znajdziesz na moim kanale! 

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on print
Monika Smulewicz

Monika Smulewicz

Nazywam się Monika Smulewicz. Jestem ekspertem prawa pracy. Szkolę przedsiębiorców i menedżerów w zakresie efektywnego wykorzystania prawa pracy w biznesie. Jestem autorką kompleksowego programu szkoleń online pt. "Akademia Mistrzostwa Kadrowo-Płacowego." Równocześnie prowadzę zajęcia z prawa pracy oraz naliczania wynagrodzeń na uczelniach wyższych. Moją pasją jest czas pracy, dlatego stworzyłam aplikację do planowania i rozliczania czasu pracy ePlanner.pl.

więcej o mnie →

Uważasz, że to wartościowe treści? Chcesz więcej?

„O kadrach i płacach z pasją” to najpopularniejszy blog o tematyce kadrowo-płacowej w Polsce oraz gwarancja sprawdzonych informacji. Zostawiając swój e-mail dostaniesz nie tylko powiadomienia o nowych wpisach, lecz także dodatkowe, ekskluzywne materiały. Będę strzec Twojego adresu i zachowam go tylko dla siebie! W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji. Zapisz się!

Podobał Ci się artykuł? Zostaw komentarz!

Akademia Mistrzostwa Kadrowo-Płacowego Moniki Smulewicz jest Placówką Kształcenia Ustawicznego, wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEN pod numerem RSPO 273974.

Slider
Slider
Dziś jest najlepszy dzień, aby zacząć. Mistrzowie działają tu i teraz. Wierzę, że Ty również podejmiesz wyzwanie mistrzostwa zawodowego!