fbpx

Pracodawca powinien pilnie wprowadzić zarządzenie o sposobie zakrywania ust i nosa w zakładzie pracy

2 grudnia 2020
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on print
Wczoraj w późnych godzinach wieczornych opublikowane zostało nowe rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 01.12.2020 w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.

Rozporządzenie to wchodzi w życie dzisiaj czyli 02.12.2020 i zmienia ono przede wszystkim nakaz dotyczący zasłaniania ust i nosa na terenie zakładu.

Zgodnie z § 25 ust. 1 pkt 2 lit c tego rozporządzenia do dnia 27 grudnia 2020 r. nakazuje się zakrywanie, przy pomocy odzieży lub jej części, maski, maseczki, przyłbicy albo kasku ochronnego, ust i nosa m.in. w miejscach ogólnodostępnych w tym w zakładach pracy, jeżeli w pomieszczeniu przebywa więcej niż 1 osoba, chyba że pracodawca postanowi inaczej.


Przepis ten pozostawia zatem furtkę pracodawcom do podjęcia decyzji czy nakaz ten wprowadzić w całości czy jednak go ograniczyć np. w tych pomieszczeniach, gdzie pracodawca może wprowadzić odległości pomiędzy stanowiskami pracy.


Tym razem w przepisach rozporządzenia przewidziano także, że nie każdy pracodawca będzie w stanie zapewnić pracownikom wystarczającą ilość pomieszczeń, aby mogli zjeść posiłek bez maseczki.
Dlatego też w § 25 ust. 5 pkt 3 rozporządzenia dodano zapis, że odkrycie ust i nosa jest możliwe w przypadku spożywania posiłków lub napojów w zakładach pracy lub budynkach, o których mowa w ust.1pkt 2 lit. c i d.

Ważne! Zasady dotyczące noszenia maseczek należy wprowadzić w zakładzie pracy w sposób formalny np. zarządzeniem lub poleceniem, które jasno określi jakich stref nie dotyczy obowiązek.


Za niedopełnienie w razie kontroli Pracodawca może zostać narażony na sankcje. Warto więc jak najszybciej wprowadzić stosowne regulacje. 

Ufam, że mój artykuł okazał się dla Ciebie pomocny. Zobacz więcej o podobnej tematyce lub zdobądź wiedzę z innych obszarów! Zdobywaj nowe kompetencje! Będzie mi bardzo miło, jeśli będziesz odwiedzać mój blog. Zapisz się na Newsletter,  chcę Cię informować o zmianach i ciekawych przypadkach z obszaru prawa pracy.

Chcesz mieć pewność, że nic Cię nie ominie?

Dołącz do ponad 12,000 subskrybentów i bądź na bieżąco!

Zdobywanie wiedzy i ciągły rozwój są dla Ciebie ważne? Moją misją jest edukować i dzielić się wiedzą. Zostaw komentarz i daj mi znać w rozwiązaniu jakich problemów mogę Ci jeszcze pomóc? Zainspiruj mnie do nowych treści!

Odwiedź i subskrybuj mój kanał na Youtube. Zdobywaj wiedzę jak mistrzowie! Rzetelna wiedza, przykłady, wyliczenia, wyjaśnienia oraz interpretacje zawiłych przepisów – to wszystko znajdziesz na moim kanale! 

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on print
Monika Smulewicz

Monika Smulewicz

Nazywam się Monika Smulewicz. Jestem ekspertem prawa pracy. Szkolę przedsiębiorców i menedżerów w zakresie efektywnego wykorzystania prawa pracy w biznesie. Jestem autorką kompleksowego programu szkoleń online pt. "Akademia Mistrzostwa Kadrowo-Płacowego." Równocześnie prowadzę zajęcia z prawa pracy oraz naliczania wynagrodzeń na uczelniach wyższych. Moją pasją jest czas pracy, dlatego stworzyłam aplikację do planowania i rozliczania czasu pracy ePlanner.pl.

więcej o mnie →

Uważasz, że to wartościowe treści? Chcesz więcej?

„O kadrach i płacach z pasją” to najpopularniejszy blog o tematyce kadrowo-płacowej w Polsce oraz gwarancja sprawdzonych informacji. Zostawiając swój e-mail dostaniesz nie tylko powiadomienia o nowych wpisach, lecz także dodatkowe, ekskluzywne materiały. Będę strzec Twojego adresu i zachowam go tylko dla siebie! W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji. Zapisz się!

Podobał Ci się artykuł? Zostaw komentarz!

Akademia Mistrzostwa Kadrowo-Płacowego Moniki Smulewicz jest Placówką Kształcenia Ustawicznego, wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEN pod numerem RSPO 273974.

Slider
Slider
Dziś jest najlepszy dzień, aby zacząć. Mistrzowie działają tu i teraz. Wierzę, że Ty również podejmiesz wyzwanie mistrzostwa zawodowego!