- Aktualności
- Inne
- 4 min czytania
Kampanie rekrutacyjne – co można dzięki nim zyskać?
Pozyskiwanie najzdolniejszych kandydatów czy po prostu specjalistów w swoim fachu nie jest zadaniem łatwym. Czasem nie wystarczy dobra oferta i post w mediach społecznościowych. Czasem trzeba czegoś więcej. Nieszablonowa, kreatywna kampania rekrutacyjna zdecydowanie zwiększa szanse dotarcia do odpowiednich kandydatów. A skoro już się taką akcję zrealizowało, to koniecznie powinno usłyszeć o niej więcej osób.
- 22 października 2021
- 4 min czytania

Trzy lata temu Centrum Szkoleń i Promocji Zatrudnienia przeprowadziło niewielką ankietę wśród osób aktywnych i biernych zawodowo na polskim rynku pracy (grupa ponad 100 osób). Prawie 6 na 10 badanych wskazało, że informacji na temat pracodawcy wyszukuje wyłącznie w internecie. W dobie powszechnej cyfryzacji może być to już znacznie większa grupa. Kandydaci przede wszystkim sprawdzają stronę www firmy, którą rozważają jako swojego przyszłego pracodawcę, oraz jej profile w mediach społecznościowych. Informacje, które znajdą w sieci, będą miały spory wpływ na to, czy zdecydują się aplikować na interesujące ich stanowiska. Co w takim razie zrobić, żeby jak najkorzystniej zaprezentować się potencjalnym kandydatom?
W ciągu ostatnich dwóch lat powszechne stały się nie tylko sprawnie przeprowadzane rekrutacje w formie zdalnej, ale również przemyślany onboarding czy szkolenia. Rozwój trendów digitalowych wpłynął też na oczekiwania kandydatów w kontekście komunikacji z marką pracodawcy. Firmy, chcąc przyciągnąć największe talenty do swoich zespołów, tworzą więc ciekawe kampanie rekrutacje i już na tym etapie starają się wpłynąć na pozytywne doświadczenia kandydatów. Świadomi zmian rynkowych pracodawcy coraz częściej zdają sobie sprawę, że do aplikowania na konkretne stanowisko może przekonać nie tylko interesująca oferta czy wysokość wynagrodzenia, ale właśnie niestandardowa rekrutacja.
Niestandardowa, czyli jaka?
Dlaczego warto tworzyć innowacyjne kampanie rekrutacyjne? „Przede wszystkim dlatego, że budują pożądany wizerunek pracodawcy i pozwalają kandydatom zobaczyć nas jako innowacyjnych pracodawców i budować wśród nich poczucie, że jesteśmy fajnym miejscem pracy” – tak rok temu uzasadniała korzystanie z innowacyjnych rozwiązań w kampaniach HR dr Barbara Zych, CEO Employer Branding Institute. Ekspertka od employer brandingu zwróciła również uwagę, że wdrażanie innowacyjnych procesów rekrutacyjnych może zostać skorelowane z optymalizacją kosztów. Dużo łatwiej i szybciej jest pozyskać kandydatów, którzy już na wstępie mają pozytywne wyobrażenie o firmie, która rekrutuje.
Nie tylko największe firmy, które przeprowadziły ciekawe kampanie rekrutacyjne, powinny pochwalić się swoimi pomysłami. Konkursy branżowe są również szansą dla mniejszych przedsiębiorstw. W ten sposób jeszcze więcej osób, w tym również potencjalnych kandydatów, będzie miało szansę dowiedzieć się o ciekawych inicjatywach. Z reguły wystarczy wypełnić prosty formularz na stronie organizatora i gotowe!
Konkursy warte uwagi
Ciekawe kampanie rekrutacyjne możecie zgłosić do trwającego obecnie konkursu organizowanego przez OLX „Liderzy Rekrutacji”. Zgłoszenia należy wysłać do 3 listopada za pośrednictwem krótkiego formularza. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone podczas wydarzenia OLX Know How 2022, które odbędzie się 25 listopada. W ubiegłym roku spotkanie przyjęło formę telewizji śniadaniowej transmitowanej online i było wielokrotnie nagradzanym wydarzeniem, m.in. otrzymało nagrodę za najlepszą konferencję online na świecie w 11. edycji międzynarodowego konkursu Global Eventex Awards. Dlatego nie może Was zabraknąć na tegorocznym evencie OLX Know How!
„Liderzy Rekrutacji” to konkurs doceniający najlepsze kampanie rekrutacyjne w Polsce.
Wydarzenie ma otwartą formułę. Do udziału zapraszani są pracodawcy, działy HR, agencje reklamowe i employer brandingowe, agencje pracy tymczasowej i zatrudnienia, headhunterzy oraz wszyscy autorzy kampanii rekrutacyjnych.
Zostań Liderem Rekrutacji
Konkurs ma na celu wyróżnienie najlepszych akcji rekrutacyjnych, które zostały przeprowadzone i zakończone w okresie od 1 listopada 2020 r. do 31 października 2021 r. Podobnie jak w ubiegłym roku prace można zgłaszać w trzech różnych kategoriach:
- Innowacyjność – kampanie rekrutacyjne przeprowadzane w nietypowych miejscach, w nowatorski sposób wykorzystujące tradycyjne metody rekrutacyjne. Ubiegłoroczny zwycięzca: Zaszyfrowani – CONTMAN.
- Kreatywność – pomysłowe i oryginalne kampanie rekrutacyjne odbiegające od standardowego procesu pozyskiwania pracowników, wyróżniające się na tle konkurencji. Ubiegłoroczny zwycięzca: CEO for One Month – Adecco Poland Sp. z o.o.
- Efektywność – kategoria przeznaczona do tych zgłoszeń, które osiągają wysoką skuteczność i realizują założone cele rekrutacyjne na satysfakcjonującym poziomie. Ubiegłoroczny zwycięzca: Akademia Budimex – Budimex.
Przewodniczącym jury tegorocznej edycji konkursu jest Paweł Świderski – dyrektor kategorii Praca w OLX, a w składzie kapituły znajdują się eksperci i praktycy z wieloletnim doświadczeniem, m.in.: Angelika Chimkowska, Maja Gojtowska, Anna Macnar, Kasia Tang, Monika Smulewicz, Barbara Zych.
Formularz zgłoszeniowy oraz informacje dotyczące konkursu znajdziecie na stronie olxknowhow.pl. Zgłoszenia wyślijcie do 3 listopada 2021 r. Udział w konkursie jest bezpłatny.
Zachęcamy do udziału!
Zespół OLX